آتش‌سوزی در جنگل‌های شیلی: تعداد قربانیان به ۱۱۲ نفر رسید

دست کم ۱۱۲ نفر در منطقه والپارایسو شیلی که یک مقصد گردشگری است بر اثر آتش‌سوزی جنگل‌ها جان خود را از دست دادند. بیم آن می‌رود که تعداد قربانیان بیش از پیش افزایش یابد.

این آتش‌سوزی در مناطق مرکزی کشور و در محدوده یک منطقه گردشگری رخ داده است. تا کنون حدود ۲۶ هزار هکتار از جنگل‌ها در آتش سوخته است.

بر اساس گزارش سرویس پیشگیری و مقابله با بلایای ملی (Senapred)، حدود ۱۴۰۰ آتش‌نشان و ۱۳۰۰ سرباز و داوطلب برای اطفای حریق در مرکز و جنوب کشور آماده می‌شوند.

مانوئل مونسالوه، سخنگوی وزارت کشور شامگاه یکشنبه در نشست خبری گفت: «بر اساس اطلاعاتی که از پزشکی قانونی دریافت کردیم، ۱۱۲ نفر جان باختند و ۳۲ جسد شناسایی شدند.»

وزیر نیرو اعلام کرد: «تلاش آتش‌نشانان برای اطفای حریق در ۴۰ منطقه همچنان ادامه دارد.»

شهردار شهر ساحلی وینا دل مار، ماکارنا ریپامونتی و فرماندار منطقه والپارایسو رودریگو مونداکا، گفتند که صدها نفر هنوز مفقود هستند.

رهبر مذهبی کاتولیک‌های جهان، پاپ فرانسیس، روز یکشنبه در رم پس از دعای آنجلوس خواستار «دعا برای کسانی که جان خود را از دست دادند و مجروحان آتش‌سوزی در شیلی شد.»

جوزف بورِل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در صفحه ایکس خود بیانیه‌ای منتشر کرده و گفت که اتحادیه اروپا آماده کمک در این مقطع سخت است.

وزارت امور خارجه فرانسه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرانسه از دولت و مردم شیلی حمایت می‌کند و آماده کمک است.